Wednesday, June 18, 2008

Terasa Nak Pecah Dada Dan Sesak Nafas .

Saya bukanlah cerdik dalam bidang politik cuma akhir-akhir ini sesak nafas saya bila menerima berita kejutan permasalahan kenaikkan harga minyak, melambungnya harga barag makanan dan keperluan harian dan terkini pergolakkan politik tanah air yang saya cintai pula.

Bila Hakim membuat keputusan "TERKINI: Pilihanraya semula akan diadakan di DUN Sanglang, Perlis

MAHKAMAH di Kangar pagi Rabu putuskan tiada calon yang menang dalam di kawasan itu masa pilihanraya umum 8 Mac. Ini berikutan petisyen calon PAS Hashim Jasin.

Calon BN ialah Abdullah Hassan.Beliau menewaskan Hashim dengan majoriti 149 undi.hashim dapat 3,235 undi manakala Abdullah 3,384. .Dalam tempuh terdekat ini bererti piliharayauntuk DUN diadakan. Parti yang cerdik dan pandai menggunakan tiap saluran dan kemudahan yang ada saya pasti akan menang. Kalau setakat kempen berceramah jer alamatlah akan bungkus .Ingat sekarang dunia seber dan multimedia pranan telepon bembit lagi nakal.. apa lagi cari pengaruh melalui SMS..

Kita juga dikejutkan dengan berita yang lagi panas " SAPP hilang kepercayaan terhadap Abdullah, dakwa BN lewat urus isu Sabah

Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) Datuk Yong Teck Lee hari Rabu mengisytiharkan bahawa partinya telah hilang kepercayaan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau mendakwa dua anggota Parlimen parti itu (Sepanggar dan Tawau) akan menyokong usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri pada sidang Dewan Rakyat Isnin ini.

Apa dah jadi dengan Sabah ini di saat-saat kerajaan memerlukan sokonga padu dari keangotaannya SAPP pula nak bawa usul tidak menyokong. Kalau pun belum dapat sebarang projek atau apa-apa kemudahan dari BN untuk parti itu SAPP kenalah sabar sebab pilihanraya baru kurang lebih 100 hari. Tindakkan SAPP amatlah merugikan.. rakyat Sabah.Seterusnya kita tunggu dan lihat Isnin ini

Undi tidak percaya terhadap PM di parlimen Isnin ini

Itulah namanya manusia diawalnya berjanji lain ketika mahu menjadi calun sanggup jatuh dan bangun bersama-sama BN, tetapi bila BN mula goyah mulalah mereka bertindak sokong membawah rebah. Apa pun semuanya adalah ketentuan dari Ilahi.. apa yang saya harapkan biarlah semuanya berakhir dengan kebaikkan.

1 comment:

mohad said...

salam.. apa khabar...