Wednesday, June 4, 2008

Naik semuanya naik tapi gaji !!!

Petrol dan diesel naik mulai tengah malam ini - PM

04/06/2008 8:43pm

Apalah nak jadi harga petrol naik lagi, yang pastinya harga barang-barang juga pastinya akan melambung lagi harganya. Kedai makanan dan mamak-mamak se Malaysia pastinya juga akan berebut-rebut menaikkan kadar harga makanan dengan alasan minyak harganya naik dan barangan mentah untuk membuat makanan juga naik. Upah pekerja tak pasti naik atau turun hihihi. Saya difahamkan semua kenderaan bas dan teksi jugak menuntut untuk kenaikkan harga 100% apa lah nak jadi?. Harapan saya kalau pergi kerja luar dapatlah kiranya menaiki kenderaan jabatan sahaja untuk menjimatkan kos . kalau tidak tak sebanding dengan modal minyak yang kita dahulukan. Nak membuat tuntutan nanti kena rijek walaupun tuntutan kita itu menasabah alasannya belum ada pekeliling.. fikir -fikirkan lah huhuhuhu..


PUTRAJAYA 4 Jun — Berkuatkuasa tengah malam ini harga petrol dan diesel masing-masing akan meningkat sebanyak 78 sen dan RM1 bagi setiap liter, umum Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini.

Perdana Menteri berkata berikutan kenaikan itu harga baru petrol dipam adalah RM2.70 seliter manakala diesel RM2.58 seliter

No comments: