Thursday, July 17, 2008

Bertugas di Muar

Selama dua hari giliran saya bertugas di hospital daerah Muar. Saya bertolak dari Segamat awal pagi kira-kira pukul 6.00 am ke Muar. Jarak dari penginapan saya ke Muar lebih kurang 70km masa yang diperlukan untuk sampai ke sana ialah 1 jam lebih. Terasa agak jauh dan amat meletihkan dalam 2 hari ini.

Di Muar saya memantau pelatih-pelatih jururawat bertugas di bilik bersalin dan memberi tunjuk ajar bagaimana melatih pelajar dalam mengaplikasikan teori ke praktis yang lebih berkesan.mengenai menyambut ibu bersalin dan tindakan setelah ibu melahirkan bayi. Alhamdulilah pelajar-pelajar saya memahami apa yang saya ajar dan tunjukan kepada mereka. Di hospital Muar saya sempat bermesra dengan staf-staf di sana, nampaknya mereka semua agak mesra dan mempunyai semangat kerja berpasukan yang tinggi dalam tugas.

Di Muar saya bagitu teruja dengan cerita-cerita rakan mengenai kehebatan dan popularnya mee bandung Muar.Hari yang kedua bertugas , sebelum balik ke Segamat saya mengambil peluang untuk mencari dan membeli mee bandung Muar yang dikatakan hebat itu. Gerai yang di katakan popular dengan mee bandung itu terletak berhadapan dengan sekolah menengah sain Muar. Ingatkan nak makan di situ sahaja, tapi saya rasa agak segan almaklumlah saya bertugas di sana hanya bersendirian , jadi saya beli dan pesan untuk bungkus sahaja. Saya menikmati juadah mee bandung Muaryang dibeli tadi setiba di rumah. Saya akui memang sedap dan Lazat huhuu..

Hari ini saya akan bertugas di Segamat pula seperti biasa bertugas di pejabat Kolej Kejururawatan Segamat seperti biasa, walaupun penat saya tetap merasa seronok dalam menjalani kerja-kerja harian sebagai pengajar pelatih kejururawatan... saya akan terus berkhidmat selagi saya termampu insyAllah.

3 comments:

mohad said...

salam... apa khabar sekarang..

Aliya Azmi said...

kenapa asyik busy jer???? mentang2 dekat dengan tol tangkak..?

Mohd Nadzri Kamsin said...

Saya ada memaparkan artikel terbaru yang bertajuk, "Jin, Syaitan dan Masyarakat Melayu". Silalah berkunjung ke sana dan berkongsi pandangan.