Monday, August 11, 2008

Aktiviti Yang Sibuk.

Agak lama saya tak menjenguk laman blog saya ini. Untuk makluman semua seawal bulan ini perjalanan aktiviti saya amat sibuk sehingga tiada kesempatan untuk aktiviti perabadi. Saya ditugaskan ke beberapa tempat yang jauh dari pejabat saya di Segamat. Saya ke Johor Bahru dlm seminggu beberapa kali untuk menjalankan tugas, belum sempat sampai di Segamat saya di arahkan ke Kuala Lumpur pula.Di Kuala Lumpur saya diarahkan ke Johor Bahru pula begitulah sebaliknya.Hingga kenduri arwah keluarga sempena masuk ketibaan bulan Ramadhan yang dibuat oleh keluarga saya pun. saya tak sempat untuk bersama.Kedengaran juga suara-suara sumbang yang merungut tentang saya kerana terlalu mementingkan tugas, tapi hakikatnya tugas yang diarahkan pada saya memang telah menjadikan saya tiada pilihan bahawa saya dikehendaki hadir dalam majlis atau kerja yang dianjurkan olih jabatan. Harapan saya mereka akan memahami apa yang saya lakukan. InsyAllah bulan puasa nanti saya akan usahakan supaya saya tidak akan keluar ke mana-mana supaya saya dapat berpuasa dan sama-sama berterawih dengan keluarga saya di sini...insyAllah . Apa pun semuanya bergantung kepada keadaan, saya hanya mampu merancang.

Bila difikirkan aktiviti kerjaya begitu mencabar, tidak hairanlah jika family kurang berpuashati dengan presentasi saya dalam bergaul dengan masyarakat kerana pokok utamanya tuntutan kerjaya mengambil 2/3 dari hidup saya.Kadang-kadang terfikir juga untuk saya opsyen supaya boleh duduk di rumah dan berelaksasi seadanya. Tapi berapa lama....mesti ada kesan bosan..sebab dah biasa sibuk kan.....itulah kehidupan. Tidak mengenal erti kepuasan. Apa pun berlaku, manusia tetap dengan perangainya yang mudah beralah tapi bersemangat jika telah dikalahkan...!

No comments: